måndag 9 februari 2009

Övertid på jobbet å axlar, biceps å mage!

Ooo nice med övertid, lätt jobbat och bra pengar! Det var helt klart värt det. Kände inte riktigt så kl 0530 i bilen imorse men ändå;)

Sen var det dags att dra till gymmet. Det är så galet mycket folk vid 17 tiden. Lyckas alltid glömma det från pass till pass.. Blir alltid lika chockad. Men passet gick bra ändå. Började med sidolyft och gjorde pyramiden, började på 20 reps å slutade på 7.
Sen axlpressar en arm i taget. Körde 8or. Sen blev jag galen, tänkte ställa mig i hantel avdelningen, hittade en lucka, men nej den var upptagen av någon som hämtade en bänk för att köra på den platsen. Så jag ställde mig lite bakom men då skulle folk springa framför en som galningar så det slutade med att jag muttrade till, tror jag hehe, och ställde mig i ett hörn å körde sidolyft( vinkeln är mellan sidolyft och framåtlyft) en övning som kevin levrone tipsat om=)
Sen döda jag biceps och mage helt enkelt=)

Dundrat i mig 5 mål hittills och ska äta mitt sista efter att ha lämnat bilen hos min verkstadsgubbe nu ikväll.. Pust.. Sista besiktningsdagen är den 16, återbesiktning. Små fel bara=)

4 kommentarer:

  1. va kör du med för vikter och hur kör du? Skulle vara lite kul att veta:)

    SvaraRadera
  2. Tja.. Jovisst, stor fråga du ställer men ska försöka=) Något speciellt du tänker på? Eller bara allmänt, hur kör du själv=)?

    SvaraRadera
  3. hej, jag kör och blandar som du med några lättare veckor och några tyngre precis som dig.
    men jag lägger in ungefär 2 veckor med drop o riktig pumpträning innan min vilo vecka som brukar vara någon vecka.
    Men jag ska börja konditions träna mer i vår dagar eftersom jag har planerat att bli brandman en dag och då har jag en fråga om hur länge du tränar när du kör kondition??
    //Arvid

    SvaraRadera
  4. Kul! Alla distrikt inom räddningstjänsten har olika intagningskrav. Men matt testet är de samma över hela landet. Nu tränar jag mest intervaller under ca 30 minuter, intervaller kör jag för att få en bra återhämtningspuls vilket är viktigt under arbete som brandman. Men för att klara matt testet så körde jag utöver intervallerna en gång i veckan på löpbandet, gick i 7 km/h på max lutning i 10 minuter. Tricket är att dra på sig typ ett regnställ under träningsoverallen så att man inte släpper ut någon värme och gärna mössa och "rånar" luva på sig. Å även en ryggsäck som jag stoppade en 30kgs hantel i. Så kör du intervaller i hårt tempo i 30 min 2 ggr i veckan å matt träningen så kommer du klara brandtesterna rent konditionsmässigt. Sen är det ju grundläggande styrka som behövs. Men jag kan garantera att om du ringer din station där du bor så kommer dom berätta allt om testerna=) Lycka till!

    SvaraRadera