lördag 14 februari 2009

Kosttillskott vs så lite tillskott som möjligt=)

Tillskott har ju blivit en sån galet stor bransch den senaste tiden.. Det är som att två världar som slåss mot varandra. Tillskotten för de som vill ha ett bättre välmående liv mot snabbmaten som snabbt fyller hungerbehov hos de som inte bryr sig så mycket om kost och träning.

Jag äter kosttillskott. Dock mindre nu än förr. Har en del vänner som är väldigt seriösa med sin träning och känner "äldre" som tävlat i många år och har sin del av erfarenhet. Det jag har lärt mig av veteranerna är att tillskott ska användas måttligt.
När ja var yngre så var jag som en hök på tillskotten för att jag trodde att de skulle ge resultaten som visades på reklamen.

Idag äter jag själv ZMA innan läggdags, keto7 för att testa, creatin complete extreme bland andra pre workout tillskott, kaseinprotein, vassleprotein, gainers, vitargo.
Till deffen kommer jag köra på vpx nya fatburner som ja fått varmt rekommenderat av folk som jag litar på å självklart omega3.

Gainers mixat med vitargon tar ja efter träningen. creatincompextreme innan träningen.
Keto7 morgon och kväll.
ZMA å Kasein innan läggdags.
Vassle i morgonshaken.

"Nästan" frukost, lunch, middag och mellanmålen består av helt naturliga mål. Vilket är optimalt för träningensskull enligt många å jag håller med dem. Men tillskotten kompletterar det dagliga intaget och fyller på med sånt som är svårare att få i sig naturligt.

Det finns ju även tillskott som påverkar kroppens egna produktion av hormoner, men det är bevisat att även det kan fucka upp kroppensbalans. Så jag skiter i alla såna produkter, ska det va ska det va.. Då kan man lika gärna börja trycka..

Matdags=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar