torsdag 26 november 2009

Long dag to idag

Idag har det varit mycket.. Hunnit med att fixa med mitt arbete om ambulansen, mycket ringande där tills babe sa att jag faktiskt känner någon som håller på med ambulansen, en av mina gamla vänner.. Han ska hjälpa mig med allt gällande den delen av hemuppgiften.
Sen var dags att handla, fick massa nice idag.. Köpte såna coola soffkuddar som ser ut som GANT kuddar fast det är ett annat märke som kostar 600kr mindre styck.. Röda med stjärnor stora å små.. Det blev oxå ett par heta adidas basketskor, klockrent, har kostat 1200kr fick dem för 380kr på freeport, det blev en funktions tshirt från adidas oxå hehe.. Allt detta kostade typ 850kr hehe.. Me så nöjd! Vart annars än på Freeport kan man komma undan med så mycket bra för så lite pengar!!?

Det blev även träning på ett nytt gym i Ale Nödinge, sportlife där, riktigt schyst till inredningen, men själva gymmet var dåligt utrustat och alldeles för mycket folk. Det är inget gym för mig!
Har även bokat en tid till sjukgymnasten, behöver mer hjälp med hur jag ska träna upp å fixa inflammationen fort.. Läkarna är inte så bra på den biten. Dit ska jag imorn kl 10! Perfekt...
Även varit hemma å matat farsan samt gett han lite kläder som blivit för små..

Å imorn är det först gymmet sen hem å softa lite innan personalfesten.. Suck.. Tur att den bara är en gång om året! Den är i Varberg vilket gör att jag måste sova hos en kollega.. En kollega som oftast blir djuret när han festar tydligen så det kommer bli intressant.. Inte.. Bah.. Nåja...

2 kommentarer:

  1. Jäklar vad du kör på med tillskott, låter som rena djungeln för mig (som fortfarande är rätt ny när det gäller byggandets ädla konst). Jag kör bara på whey 80 efter träning, funderar lite på att börja köra på med creatin men vet inte om det behövs, tycker jag gått upp en del efter jag börjat Max-Ot. visste inte att det gjorts undersökningar som pekat på att proteinet behövs som mest under passet men om du säger så så stämmer det ju säkert, men det kan ju knappast bidra till katabola effekter att fylla på med en drink efter passet?
    Känner igen mig i det du sa om att bli insnöad under passen, det är ändå så det ska vara, det är då man är som mest fokuserad. Om du skulle rekommendera något tillskott, vad tycker du då jag ska köra på? Peace

    SvaraRadera
  2. Det där med aminosyrorna under passet lät smart. Har funderat lite över det där hur snabbt kroppen egentligen tar upp drinken, man snackar ju om att det är viktigt att tillföra protein så snabbt som möjligt, men det är ju knappast så att proteindrycken går rätt ut i blodet, först måste det ju till magsäcken, och sedan via kapillärutbyte får ju muskeln byggstenarna och det går ju inte på en sek. Därför måste det ju vara bättre att ta aminosyrorna som du säger! Man borde väl på samma sätt kunna ta proteindrinken typ i början av träningen, då det ändå kan tas upp av kroppen relativt snabbt? Hur många kg vatten brukar man gå upp av creatinet och blir musklerna liksom "slappa" när man slutar gå på det? Har hört så många rykten om det så det hade varit grymt att veta! Är det för övrigt lönt att "ladda" med creatinet (fem ggr om dagen första veckan eller vad det nu är?)? Ledsen om det är för många frågor :/. Jeje Peace!

    SvaraRadera