fredag 6 november 2009

Armar!

Ska det piskas idag.. Är fett seg! Ska även handla lite aminosyror nu i helgen då jag ska ta ett uppehåll på 4 veckor med kreatinet. Istället blir det eaa-xx från mm före, under och sen hydroisolat efter passet. Till eaa kommer jag köra 200mg koffein oxå, så det enda som fattas blir typ kreatinet! PErfekt!

Tänkte fel igår, trodde jag skulle köra rygg idag men det gjorde jag i måndags. Så lätt är det att falla in i rutiner, har gjort så i 2 veckor nu och redan sitter det i reptil hjärnan=D

Anledningen till att jag skiftar om på detta viset är att min ländrygg har tagit stryk då jag har kört ben och rygg alldeles för nära inpå varandra ett tag. Kör mycket basövningar som mark, böj, utfall, stångrodd.. Det belastar ländryggen lite hur man än gör det.

Kom ihåg när jag var typ 22 år eller nåt, ett tag sedan i allafall.. Vägde väl drygt 95 kanske. När jag körde biceps så använde jag 28kgs hantlar och tyckte jag var kungen för en 8 reppare. Idag 15 kg tyngre i ungefär samma form så kör jag med 22 kgs och maxar ut en 8.. Tänk vad mycket fokus, kontakt, bra flow i övningen kan göra att man får dra ner på kilona i en övning. Om man ändå hade haft den kunskapen då.. Den sortens träning är tung.. Alla vet som kör utan att vila 1 sek när det börjar bränna i muskeln hur mycket driv det krävs för att fortsätta att köra 4 reps till utan micropauser i pass efter pass.. Men träningsfreaks älskar den känslan..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar