tisdag 24 november 2009

Bröst och axlar!

Precis sovit i 15 min. Bara slocknade enligt min infiltratör=) Men ack så härligt nu.. 15 min är precis lagomt, är inte jobbigt att vakna och man känner sig inte groggy efter 5 minuter..
Blir som sagt bröst och axlar, en del av de fysiska testerna för brandman i storstadsmodellen är bl.a bänkpress och drag till hakan med.. Bänkpress- 30kg med 35 reps i ett visst tempo, alltså ett lugnt å kontrollerat tempo. Sen drag till hakan är 15kg med 40 reps. Detta är skivstångs styrkan som krävs nu efter vissa ändringar för att tjejer ska få det lättare att komma in.. Tänkte maxa dessa två övningar idag för att se hur många man klarar=)
Ska bli gott att dra snart.. Börjar ladda om 2o min med eaa+druvsocker+koffein... Oooyeah!

Fick sånt sjuk sug efter något gott efter passet och släpper efter. Jag går inte på diet alltså släpper jag efter hehe... Under diet... No No No..

1 kommentar:

  1. Haha det kan inte ha varit match för dig med 30 kg på skivstången, fast det är ändå ganska många reps ändå. Jag har sjukt dålig mjölksyratolerans, hade förmodligen blivit stopp efter 39 :P. Vad tar du i hantelpress för axlar förresten? Antar att det är en del :P. Peace!

    SvaraRadera