lördag 27 juni 2009

Fys på jobbet inatt

Blev det ändå.. Var inte riktigt inställd på det men var förberedd. Då går tiden lite snabbare och det är tacksamt!
Sitter och läser våran företagstidning. Det är så att man spyr haha.. Företaget drivs verkligen med inkompetens. Alla som snabbt blivit befodrade kan inte mycket om jobbet och har ingen tidigare erfarenhet men dom är ofta inne hos chefen och slickar. Så efter ett par dyra studiebesök så har dom insett ett par saker och dessa sakerna är något man har med sig om man bara jobbat kanske ja 1-2 år på annat ställe med liknande arbetsuppgifter haha.. Det är så att man vill gråta.

Nu är det så att även jag kanske ska bli befodrad om allt vill sig men man vet ju aldrig. Men till skillnad från dessa nötterna så sitter jag nu och har suttit ett bra tag och pluggat detta ämnet för att om man inte har den faktiskt erfarenheten så kan man läsa sig till grunderna ordentligt sen får man den praktiska biten komma succesivt. Men dessa personerna är inte ens intresserade av att lyssna på annan personal med tidigare erfarenheter för att dom är chefer nu haha..
Kommer någon på mitt jobb som jobbat mycket med brand och ger mig tips och lär så kommer ja lyssna och suga åt mig oavsett om jag har högre grad än den personen, vad fan spelar det för roll, för man är ju ett team. Sen att någon får ett par hundralappar mer i månaden och har andra uppgifter gör inte den personen till en allvetande gud=)

Skönt att lämna denna avdelningen som jag lägger ca 60% på idag och istället bara ha ca 20% med den att göra å satsa mer på brand biten. Där är det mer ärligt i allafall. Å man måste vara brandman åtminstonde för att vara med. Det går inte att slicka sig fram helt på den biten=))

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar