onsdag 3 juni 2009

Cardio och jobb...

Nice sitter och pinnar av 60 min på cykeln. Ska jobba eftermiddag idag. Efter 2 dagspass så sov jag 12,5 timmar haha. Somnade kl 2000 igår och vaknade kl 0830 idag.. Niiiice ;)

Idag blir det bara att plocka lite tvätt och laga matlådor innan jobbet! Tanten ska nämligen ha sin examen fest imorgon. Jag slutar dock inte innan kl 2230 sen efter det så ska jag köra cardio eller gym så jag kanske missar eller kommer sent till hennes tillställning. Man känner sig ändå inte så party efter en hel dag på jobbet när man kommer hem vid 0000 typ så..
Men ska fira det med henne sen.. Drar till Heaven23 en restaurang i gbg som ligger på 23 våningen och käkar lite. Blir dock ingen alkohol för mig när dieten håller på men hon får gärna korka upp haha...

Den som är tålamodig får belöning. Nu ca efter 2 år av mitt armbågsproblem som läkaren sa kommer sitta i hela livet kan jag köra hantelpressar, axelpressar igen. Detta är övningar jag inte kunnat göra dessa åren, alltså egentligen många pressövningar oavsett maskin eller fria vikter var körda. Men nu kan jag göra det mesta på gymmet. Man är ju självklart mer nogrann med att värma upp och känna efter men det går utan att göra ont varken under eller efter träningen.
Så genom att först köra ingenting som inblandade armbågen i ca 6 månader, sen började man lägga än vissa maskiner som press övningar med lätta vikter, efter det så kunde man gå tungt på dessa övningarna och idag kan man köra allt..

Tålamod=))

över och ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar