torsdag 18 juni 2009

Armbågen blir bättre..

Och inte bara bättre utan såpas bra att jag körde hantelpressar i tisdags och testade först 30kgs hantlarna och kände att det var för lätt. Gick upp till 40kgs hantlar och körde ca 8-10 reps i 3 set utan det minsta känning i armbågen.
Det är nu man måste vara försiktig så man inte blir helt knäpp och börjar lassa på utan kör någon månad på denna vikten, speciellt under dieten haha..

Har mest kört maskiner för alla pressövningar det senaste året för att ha stabilitet för armbågen och kunna vinkla handleden på rätt sätt. Under denna tiden så har man väl gjort ganska bra styrkeökningar även i de fria vikterna. Så det ska bli kul och skönt att kunna börja använda fria vikter för pressövningarna igen...

Letar shorts att köpa.. Finns inte så mycket snygga men nu hittade jag några från Dcore som jag ska spana in idag på budofitness efter jag varit hos frillan ;D Sen blir det nog hem och träna på mitt hemma gym haha.. Man blir lätt hemma tam efter ett tag. Kan ju träna på massa andra gym men det känns inte så lockande när man har ett stort och bra precis vid hemmet. Bara glida hem efteråt, tar ca 10 min i lugnt jag har precis kört ben tempo. Slipper knö å böka med massa folk..

Bil el buss.. Försöker vara miljömedveten. Tar drygt 25 min att gå till centrum centrum, bilen tar 10 min med parkera å meck. Bussen tar 15 min utan meck. Det regnar. Blir nog bussen. Slippa tänka bara stå.. Ja så blir det=)

Snart är vi där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar