onsdag 13 maj 2009

Vilodag och matlagningsprogram

Idag är det vila från gymmet.. Det är skönt för att det behövs. Man känner sig lite slitnare i kroppen tycker jag när man kör på hårt med ett kaloriunderskott.
Kan lätt säga att jag varit lite feg med deffen. Inte dragit ner så mycket som jag skulle kunna och etc etc. Tanken är att nu när jag äntligen kunnat börja bygga ordentligt så vill jag inte gå hårt ut på en deff och kanske förlora ett par surt förtjänade kg muskler. Känns som att jag vill ägna ett par år åt att bara bygga muskler nu.

Deffen har 2 veckor kvar och då har man städat bort en del fett och lärt sig mycket om sin egna kropp. Lärt mig att jag behöver inga abnorma mängder mat för att kunna bygga. Det är en jätte stor kunskap och jag kommer räkna kalorier hela offseason bara för att inte gå upp i onödig vikt.

Vågen kommer inte gå upp i någon märkbar skala och det måste man lära sig att det är okej, man växer ändå, för att innan så fick man panik om inte kilona ramlade på.. Trist att man inte insåg att det till 90% var fett procent å inte muskler...


MD har ett videoklipp med Evan då han lagar mat, riktigt kul att se, fick ett bra tips där. Enkla tips är ofta de bra. Han drar en shake med protein i och drar i havregryn och låter det stå och dra sig. Slut resultatet blir en gegga med havre å whey. Detta drar han som mellanmål. Det är ju så enkelt och så bra. Det kommer lätt att prövas framöver=D


Storhandling idag.. Wiiee.. Not haha.. Men som alltid gott att ha det gjort. Ska även hämta mitt paket med eaa, whey100 och gainers från mmsports. Det är bra för att gainersen är slut. Lite irriterande är att jag såg att man fått in typ waxy maiche kolhdyraten eller hur det stavas på den svenska marknaden äntligen.. Den är nästan lite snabb som vitargon men braaa mycket snabbare än malto och bra mycket billigare än vitargon. Det blir att köpa efter gainersen är slut..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar