lördag 2 maj 2009

Cardions bästa kompis= datorn...

Cardio såhär på morgonkvisten. Är jag ledig sover jag lätt 10 timmar och åå vad gott det är.
Galen träningsvärk i armarna. Riktigt skön känsla. Har lärt mig att träna armar ordentligt nu, innan svingade man mest på som en galning. Kom ihåg att jag körde strikt men jag fick ändå inte den där grymma känslan. Det tog bara 7 år haha.. Nåja.. Det kom i alla fall..

Sen har jag inte riktigt fattat den vikt paniken många har som bloggar, speciellt tjejerna, det snackas person bästa hit å dit hela tiden haha, skulle kunna tro att dom ska tävla i tyngdlyftning=)

Vikten är ju mer ett redskap för att bygga muskeln, sen vilken vikt för dagen det är bestämmer dagsformen eller repetionsantalet som står för dagen. Kan säga att jag körde "strikt" på 30 kgs hantlar i bicepscurl när jag var 20 år. Men idag ligger jag på 20kgs hantlar med mycket större armar och bättre känsla och riskerar mindre skador.

Ibland kan jag ta tex bic då, stångcurlen å köra ett par set 6or tungt men märk väl strikt bara för att känna på styrkan lite, Men annars ligger repsantalet mellan 10-12 reps under uppbyggnad förutom som sagt nån vecka i månaden där man kör lite tyngre.

Nej snart dags för helvetet.. Ska till ikea efter frukost, sen bjuder tjejens päron på grillat hehe.. Ska även passa på att dammsuga ur bilen å sån inre städning när man är där.

Tjooo




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar