tisdag 24 mars 2009

Satt precis och läste Wannabe Bodybuilders blogg och skrattade..
Vi alla är olika, röda, vita, bruna, långa, korta, smala, tjocka, intelligenta, mindre intelligenta, praktiker, teoretiker.. Ja listan kan göras lång.
Där skriver i alla fall Mr WB att han mer än gärna skulle vilja ha en fysik som Victor Martinez.. Där är vi väldigt olika vi människor, hur vi ser på kroppsideal. Jag om någon delar WBs tankar om hur kroppen skulle se ut. Sätt Arnolds kropp med mer ben på mig och jag skulle fan gå omkring med tajt tshirt året runt!
Finns så många som tycker det är äckligt med muskler.. Men på något sätt så undrar jag om den avskyn till kroppsbilden inte beror mycket på att dom själva aldrig skulle orka eller vilja gå igenom allt som krävs för att skaffa den.
Så istället för att sukta och beundra något som aldrig kommer att inträffa så gör man det lätt för sig och tar avstånd till det och avskyr idealet istället.
För egentligen, en riktigt stark kropp, vad är felet med det?

Nåja här har man sitter man och surplar i sig frukosten.. Ska träna rygg med en polare idag på Hisingen iland;) I-land säger jag hellre än Island haha. Island påminner om svunna tider där många gamla galningar stoltserade med när dom slogs och pissade revir som man kände genom polare och deras farsor haha..
Rygg och något mer blir det, får se vad han känner för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar