tisdag 31 mars 2009

Mänskligheten.. Är... *Tystnad*

Här sitter man.. Sprungit upp och ner till tvättstugan. Försökt undvika trash morsan med sina kräkungar med tvätt som stinker saker som man inte får säga högt..
Skönt nu hänger allt på tork. Slipper man konfronteras med verkligheten där nere..

Jätte skum känsla, kliar lite i halsen, känner mig inte sjuk eller så. Bara lite seg. Är detta en förkylning eller inte? Innan jag fattade att jag hade celiaki så blev jag SJUK. Inget mellanting utan jag blev sjuk.. Nu har man inte varit sjuk på ett tag. Å nu kommer något sånt här som man inte kan sätta fingret på. Men jag gissar och tror att det är en förkylning och struntar i gymmet ett par dagar.

Idag blir det bara dega. Sen imorn blir det lite shopping. Tidigt på dagen för att slippa folk.. Hehe.. Finns en anledning till att jag hoppas att aldrig igen behöva jobba i publika miljöer som ordningsvakt eller något liknande. Jag pallar inte "folk".

Jag menar då verkligen inte alla. Men faktum kvarstår att det finns en hel del människor vars existens är extremt egoistisk och destruktiv. Dessa människor gör inte mycket nytta för andra. Sen finns det människor som inte märks, de är ju den största delen. Sen har vi människor som faktiskt märks på det positiva sättet. Det är dom som kan le eller skoja till det lite trots att dom är morgon trötta. Eller kanske håller upp en dörr åt någon annan trots att dom behöver stå där 5 sek extra, det är personer som lyssnar på andra och kommer med konstruktiv kritik eller medhåll. Det är personer som faktiskt ibland kan sätta sig och fundera över vad vi är egentligen och vilken existensnivå vi ligger på. Det är personer med en intelligenskvot som tillåter dem själva att inse att jag mår dåligt pga någonting, för att må bättre så måste jag inte hata, slå sönder saker eller bryta ner andra. Det man gör istället är att försöka ändra sitt beteende utan att det ska gå i bekostnad för någon annan.. Dessa människor finns.. En hel del utav dem. Man hittar dem om man söker. Men man märker att de är ett fåtal. Men dom finns.
Tur att man kan välja sin inre cirkel själv.. Den yttre får man bara försöka undvika för att slippa ta del av deras verklighet som är långt ifrån sin egen..

Hade vi sluppit den första lilla skaran och den stora neutrala skalan som inte hörs eller syns så hade nog världen varit bättre. Men så är det inte..
Undra hur gammal jag kommer att vara när jag ger upp hoppet om en bättre värld. Vilken ålder jag kommer att ha när jag säger vi äter, skiter, sover, dör och verkligen menar det.. Då har jag gett upp hoppet..

Dags att tvätta av min mänskliga utsöndring som uppstått under kvällen, natten och morgonen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar