tisdag 17 mars 2009

Hata bilen del 2..

Jo såhär var det, var påväg hem från Gävle. Satt i godans tro och körde.. Tänkte att jag måste äta något och de enda stället som jag vet gör ok glutenfritt sådär påvägen är burgerking. Stannar å köper 3 st hamburgare. Laddar upp mentalt som man gör inför att glupsa i sig hamburgare.

Startar bilen.. Ser oljemätaren.. Den är i botten! Blir konfundersam och går ut och kollar, jajamen ingen olja alls i bilen. Den var full när jag åkte från Gävle, detta stoppet var väl strax efter örebro någonstans. Kört ca 30 mil..

Fyller på max i motorn igen.. Kör vidare och stannar vid en mack för att kontrollera om det håller sig. Då ser man.. Det rinner ut från motorn.
Jaaaahh tänker man då.. Ringer assistans som bogserar mig till närmaste peugeot verkstad kl 22 på kvällen eller nåt sånt.
Det slutar med att jag sitter i en hyrbil på väg hem från Mariestad och min bil står kvar där.

Dagen efter trött och jäklig så ringer jag verkstaden som talar om att dom inte hinner göra något på 4 veckor. Å dom vet inte riktigt vad det är. Suck är ordet som kommer upp i tankarna. Hur ska man få hem bilen?
Bärgare.. 6000kr.. Nej tack.. Bogsera bilen.. Fyfan aldrig så sjukt jobbigt att bogsera typ 20mil..
Vad gör jag..? Jo bogserar bilen.

Kommer hem kl 02 på natten då vi lämnat bilen hos min egna mekaniker som är grym. Å fått låna en bil. Merca 180 eller nåt från 87 haha.. Vilken skorv, men går fint!
Kl ringde 04 samma natt då jag skulle till jobbet. Var man trött på livet efter 2 tim sömn.. Svar ja!

Nu ska ja laga bilen, blir la till att sälja den. Inte för att det är något fel på den. En peugeot 406 hdi som går som en klocka och kommer säkert att göra det flera tusen mil till efter detta. Men eftersom man är jätte beroende av bilen då man jobbar 6 mil hemifrån så måste man jämt ha bil..

Funderar på att köpa en helt ny kia med 7 års garanti!

Nu ska jag sova.. Helt väck.. Träningen helt åt skogen samt kosten. Detta ändrade sig idag som tur var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar