torsdag 2 april 2009

Fysisk aktivitet vid förkylningssymptom

Sitter här och tänker ska jag eller ska jag inte. Har ju funderat över om mitt halsont beror på allergin. Den är ganska påtaglig dock och halsont visar sig mer vid svår pollenallergi. Vilket jag inte tycker att jag har.
Så jag fortsatte spana lite på nätet och där hittade man ett ganska vettigt svar tillslut. Det finns något som bara visar sig genom endast halsont. Det är ganska vanligt tydligen och det är en av de vanligaste anledningar till hjärtmuskelinflammation när man tränar. Så jag hoppar nog min träning haha..
Står även att i detta ska även ett av symptom vara mag-tarmbesvär. Å eftersom att man ofta har haft kass kista så är det svårt att läsa.
Men hur som helst här har ni länken om ni vill läsa konkret fakta om idrott och förkylningar...

http://www.svenskfotboll.se/files/%7B17C2ACD7-E6A5-4DDB-9F40-55D5871DF8E0%7D.pdf

Nu ska jag dricka kaffe och planera dagen... Kanske klippa mig, får se, å shoppa lite! Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar