torsdag 30 juli 2009

Sjöräddning och höftdominerad benträning..

Ja idag var det övningsdag på jobbet och temat var sjöräddning. Lättare form självklart då man är en brandstyrka så det gick ut på att rädda person i vattnet som drunknar.
Vi körde på med både hansa bräda och ringen. Det gick jätte bra och var inga konstigheter.
Jag är dock ingen fisk i vattnet och självklart om någons torrdräkt går sönder så är det min..
Kollegan bogserade in den nödställda på hansa brädan då jag skulle simma efter..

Börjar känna mig tung och seg.. Tar i för fullt men börjar små sjunka mellan varven.. Börjar bli trött och inser att shit det är djupt och jag sjunkar och kommer få döda för att komma in så att jag kan stå på botten.. Ropar till kollegan som inte hör mig och bara ler för att han tror att man bara jobbar sig som vanligt typ=)
Det var med nöd och näppe som jag tog mig till stående fot.. Var helt slut när jag kom fram.. Var så tung av allt vatten i dräkten att jag knappt kunde gå upp ur vattnet haha.. Kunde gått illa på djupt vatten.. Men det är bara att svälja och gå vidare med livet haha.. Var 3.e gången nu jag var nära döden. Perfekt.. 3.e gången blev inte gillt.. Jag är stålmannen;D

Sen var det träning på gymmet.. Rumänska mark, benpress med fötterna högt upp, utfall med hantlar, liggande lårcurl och sittande vadpress.. Alla övningar har sina finesser och variationer!
Så nu är man bra trött, ska lägga mig kl 22 senast för att sedan upp och tvätta 07, träna kl 1030 och sen åka till jobbet 1230...

2 kommentarer: