lördag 27 november 2010

Träningsvärk

Har fått ordentlig träningsvärk i biceps igen. Så himla skönt.. Fick aldrig det förut hur mycket jag än tog i. Men nu med den nya periodiseringen så har det kommit på både 3 reps veckan och 14 reps veckan. Ska bli intressant att se om den kommer dom andra veckorna också.

Annars är muskelgrupper som bröst, triceps, vader och ben såna muskelgrupper som man får en sjuklig träningsvärk i.
Ryggen är inte lika lätt för mig att få det men det är nog mycket en teknik fråga som är uppblandad med för mycket ego. Nu när jag körde 14 reps kontrollerat och med bra kontakt så fick ja en jävla träningsvärk. Gäller bara att lära sig att hålla den kontakten på de tyngre veckorna.
Ett set är inte bara att kötta på när det är tungt, kötta men med 100% fokus på att hålla kontakten hela tiden, det är teknik. Tror många tror att dom behärskar det men gör det ändå inte.. Jag kan få den riktigt bra kontakten i 50% av repsen än så länge om jag ska vara helt ärlig mot mig själv.

Idag är det vila, ska plugga lite matte och bara chilla.. Så sjukt skönt. Det är ju nattjobb även i natt. Sen imorgon ska jag upp relativt tidigt efter nattpasset och hjälpa en kollega på gymmet.
Denna tjejen har bevisat sig duglig. Sa till henne att om du tränar hårt i 3 månader och visar dig seriös så ska jag hjälpa dig. Det är mitt krav på att hjälpa någon. Alla som kommer dag 1 å bara ja vill träna kan du göra ett program till mig får ett nej till svars. Är så trött på att hjälpa folk som lägger ner efter en vecka.
Så hon har fan skött sig ordentligt så nu ska hon få ett 4 splitt program samt medhjälp vid inköp av tillskott och kost snack. Enda betalning jag tar till vänner är att dom degar en gångs summan på gymmet:) Vilket har börjat bli en betydande avgift, fan 200kr på vissa ställen haha..

Nej nu drar jag!

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar