tisdag 22 december 2009

Funktionell

Ja då körde man första passet igår på 8 dagar. Kändes helt okej. Hostan har inte blivit sämre men den är kvar. Kroppen känns fräsch.
Har beslutat mig för att bli mer funktionell, inget mer trött byggar typ som bara matar traditionella övningar. Ska börja lägga in lite mer balans övningar och liknande.
Mycket fristående grejor oxå.. Tex stående axelpressar, alltid använda fristång istället för smithar, bröstpress på boll, eller som igår körde jag armhävningar som andra övning i bröstpasset mot balansplattor-jobbigt!

Sen är tanken att på en 5.e dag i veckan så ska jag ha brandmansträning på gymmet. Kör 4 dagar traditionell gym träning med ovannämnda förändringar.
Brandmansträningen som anpassad till mig är att jag startar passet med 10 min intervaller på roddmaskinen, 10 min crossen intervaller, 10 min stepen intervaller, sen blir det en stång med 40kg där jag ska maxa reps i bänk, framåtlutande rodd och drag till hakan i triset. Det är ett sätt att få uthållighet i överkroppen styrkemässigt, ja menar bänken kommer man ju göra ca 40 reps, framåtlutande rodd säkert 30 reps å axlarna ja det får vi se hur man gör, kanske måste sänka vikten där för att få uthållighetsträning. Det blir som att simulera mycket dra slang, krypa å rycka i saker å konditionsbiten blir bra varierad i början utan att slita på lederna..

Så får det bli!

Nu tvättar man.. Kul? Nja, men nice med rena kläder! Blir träning ikväll med en polare, ska köra rygg, har precis sett ett pass med mr charles Glass och ska se ifall man kan få den inbitna byggaren att köra detta passet=)
Sen blir det en tidig kväll i säng för jag börjar 0612 imorn.. Hääärligt haha.. Ska jobba hela julen. Passar mig utmärkt då man inte firar jul direkt, till o med tackat ja till lite övertid.. Kommer sluta som mr scrooge eller hur det stavas haha. Ska dock försöka hinna säga hej till far gubben å hej till ex svärföräldrarna=)

1 kommentar:

  1. Gött att du kör på igen :P. Jag vet tusan inte hur jag ska göra, var småsjuk förra veckan, kände mig ok på tors så då blev det ett förbaskat tungt bröstpass dagen till ära men efter passet blev jag sjuk igen :(. Har varit lite snuvig, slemmig i halsen och allmänt matt, inga allvarliga grejor. Idag känner jag att min kropp mår bra men att lite trötthet fortfarande sitter i och lite småhes, vill ju gärna köra mitt axelpass, hur ska jag göra? Köra utan att lassa på lika brutalt elelr vänta tills imorgon?

    SvaraRadera