måndag 14 december 2009

Dag 1 på vecka 7

Nu är det sista veckan på räddningsinsats. Det är lite trist då det har varit väldigt kul, veckorna bara flyger iväg och man lär sig en massa. Typiskt att man ska vara sjuk såhär i början, men ska snacka med lärarna om att ta det lite lugnare idag då det är insatser hela dagen, sen imorgon är det lugnare å även onsdag är bara teori. Torsdag är det heldag med insatser igen, då bör jag vara helt frisk så då ska jag anmäla mig för att göra det tyngsta momenten för att väga upp=)

Som tur är ska man gå 6 veckor till nu i mars. Räddningsledare A. Väldigt trevligt med mer brandutbildningar. Den är mest teoretisk, så det gäller att verkligen att hänga med.. Kommer nog vara många som suckar å har sig de veckorna, men det ska inte gälla mig, vill suga upp så mycket info som möjligt!

Blir ingen träning dessa dagarna nu innan kroppen är återställd. Tillskillnad från många andra som bloggar om träning så vilar jag alltid upp kroppen om den är sjuk. Träning handlar till en stor del om återhämtning å om kroppen säger ifrån om att den inte mår bra så har den inte riktigt tid med att återhämta sig från styrkepass. Har man feber eller ont i halsen så skall man inte träna. Man har en infektion i kroppen. Men lite snuva eller så är inga problem att köra normala träningspass, men man ska kanske inte gå all out, ni vet galna kötta pass, men ett vanligt pass är inga problem oftast.. Så säger många läkare i allafall..

Nej dags att dricka resten av kaffet å sen dra.. Har kommit på att man kan lyssna på radiokanaler via windows mediaplayer, värsta goa hip hop stationer hehe.. Perfekt!!

1 kommentar:

  1. Tjena! Hur står det till? Kryar du på dig? Själv sitter jag och funderar på huruvida jag ska träna eller ej, känner mig lite sleten, tröttare än vanligt och någon konstig känsla i halsen, lite halsbränna vid struphuvudet. Fasen det är som du säger bäst att vila, lär ju inte finnas energi till varken att få bort infektionen eller till "byggandet" efter det mördarpass jag täntke köra. Go hard or go home. Peace!

    SvaraRadera